Duravit tilbyr sluttkunder en frivillig garanti på fem år for utvalgte produkter.
For sanitærporselen, badekar og dusjkar (unntatt boblebad), toalettseter (unntatt dusj-toaletter og dusjtilbehør), armatur, installasjonssystemer, baderomsmøbler og tilbehør, garanterer Duravit at disse produktene er uten material-, produksjons- eller designfeil i garantiperioden. Det avgjørende kriteriet er den vitenskapelige og teknologiske tilstanden på produksjonstidspunktet.
Hvis det oppstår feil, vil Duravit rette dem opp for egen regning ved å reparere produktet eller levere et nytt produkt etter eget skjønn. Duravit har rett til å pålegge en rørlegger å utføre tjenestene i samsvar med disse garantibetingelsene.
Det defekte produktet repareres eller erstattes ved å tilby et nytt produkt av samme type og kvalitet uten omkostninger.
I tilfelle det defekte produktet ikke lenger produseres på tidspunktet for garantikravet, forbeholder Duravit seg retten til å levere et lignende produkt. Etter utskifting blir de defekte produktene Duravits eiendom.
Alle spesifikasjoner og krav til våre garantivilkår finner du også her:
Download