Mellom den historiske Bastillen, og den berømte kirkegården Père Lachaise ligger Salon d’Eau i Paris, som i mange år har tatt i mot gjester fra hele verden. Her presenterer Duravit de nyeste baderomstrendene.
Utstilling
Salon d’Eau viser ikke bare de nyeste baderomstrendene, men retter også søkelys på baderommet som konsept. «Våre designprodukter er rettet mot en målgruppe som stiller høye krav til standard når det gjelder baderomsdesign. Dette krever kløktig konsulentvirksomhet og raffinert baderomsplanlegging», sier Claudia Bialas, salgssjef i Duravit i Frankrike.
Besøkende ved Salon d’Eau kan bestille en personlig baderoms-planleggingstime og en detaljert diskusjon rundt sine personlige baderomsønsker. Med dette som utgangspunkt, utarbeides det en spesialtilpasset baderomsplan som sendes til kundene, inkludert en håndtegnet fargeskisse og liste over delene. Dermed kan de ta med denne listen til forhandleren eller leverandøren de ønsker å benytte. Baderomsplanleggingstjenesten er derfor en verdifull hjelp ikke bare for private kunder, men også for forhandlere og baderomsforhandlere.
Kurs
Denne målgruppen tilbys også ytterligere en spesialtjeneste ved Salon d’Eau. I tillegg til utstillingen, har man også en egen del beregnet på opplæring. Sanitærspesialister, arkitekter og planleggere kan komme sammen og få intensivopplæring innen alle aspekter av baderomsdesign.